Wellicht heb je er wel eens van gehoord: Professionele digital signage. Heb je hier nog niet eerder van gehoord? Komt dan de term narrowcasting je bekend voor? Beide termen betekenen hetzelfde en worden door elkaar heen gebruikt. Of je er nou wel of niet van hebt gehoord, in dit artikel lees je er meer over. Je leest daarnaast ook wat de toegevoegde waarde van een professionele digital signage voor jouw bedrijf kan zijn.
Wat is een digital signage?
Tegenwoordig is digitale content natuurlijk niet meer weg te denken uit ons leven. Hier heeft ook een digital signage alles mee te maken. Je kunt digitale content voorschotelen aan verschillende mensen via verschillende mediakanalen. Hierbij kun je denken aan Led wall, touchscreens, videowall etc. Dankzij digitale schermen kun je personeel, gasten en klanten overhalen om jouw product of dienst te gebruiken. Je zult toch met mensen moeten communiceren als je jouw product of dienst uit wilt lichten. Je kunt door middel van opvallende communicatie ervoor zorgen dat je een doelgroep naar keuze aanspreekt. Maar toch is het niet zo dat een professionele digital signage slechts dient als reclame of verkoopkanaal. Je kunt er veel meer mee dan dat. Je kunt immers content die je zelf uitkiest laten zien op de schermen.
Is een digital signage interessant voor mijn bedrijf?
Wist je dat een Led wall enorm bekend is in allerlei verschillende branches? Wat dacht je bijvoorbeeld van de gezondheidszorg? In deze wachtkamers wordt bijvoorbeeld gebruik gemaakt van wachtkamerschermen. Ook dit gaat via digital signage. Zoals je na kunt gaan, biedt een digital signage vele kansen en mogelijkheden voor ieder bedrijf en elke branche. Het enige waar je op moet letten is, ongeacht je nou gaat voor een Led wall of touchscreen, dat je vooraf goed hebt nagedacht over de content en doelgroep. Zo weet je zeker dat de informatie optimaal wordt benut.