Deze vraag is het afgelopen jaar ook veel vaker langsgekomen, omdat mensen nu ook thuis een kantoor hebben. En misschien heb je op je werk wel een schoonmaakster die normaal gesproken dit werk voor je doet. Het heeft niet alleen hygiënisch voordelen om een schoon kantoor te hebben, maar een schoon kantoor zorgt er ook voor dat je je nog beter kan concentreren. Dit zijn de ideale tips voor het netjes houden van je kantoor.
Tip 1: Gebruik geen onnodige spullen op je bureau
Zorg er altijd voor dat je bureau netjes is opgeruimd, zo kan je je beter concentreren en dit geeft ook gelijk een nettere uitstraling. Je hoeft geen mappen op je bureau te hebben als je amper gebruikt maakt van mappen, je hoeft geen tientallen pennen op je bureau te hebben. Dit zijn een paar voorbeelden van kleine dingetjes die je bureau toch een heel stuk drukker maken.
Tip 2: Een bureaustoelmat
Deze tip is een tip die geldt voor het netjes houden van je kantoor op lange termijn. Een bureaustoel heeft wieltjes en deze wieltjes kunnen na een poosje schade maken aan de vloer. Denk hierbij aan krassen of slijtage. Veel mensen werken nu ook thuis en je wilt liever geen schade hebben aan je vloer. Een bureaustoelmat is een ontzettend makkelijk middel die ook erg goedkoop is. Het is een stuk plastic, die ervoor zorgt dat er geen krassen op de vloeren komen. Je hebt ze in ontzettend veel verschillende soorten en maten.
Tip 3: Gebruik prullenbakken
Deze tip is erg voor de hand liggend, maar toch denkt niet iedereen hier gelijk aan. Een prullenbak onder ieder bureau is een ontzettend handig middel, om ervoor te zorgen dat je troep gelijk van je bureau afgaat. Als je maar eén prullenbak op je kantoor hebt staan, zul je eerder de troep opsparen, voordat je naar de prullenbak gaat lopen. Dit kan weer zorgen voor een weggestopt hoekje op je bureau en dat kan onbewust zorgen voor afleiding.
Hopelijk gaan deze tips je helpen met het schoonhouden van je kantoor.